Uutiset
Spencer Xiong RGD 2016
Valokuva Spencer Xiong (spencerxiong.com).

Visuaalisuus vahvasti mukana sosiaalisessa markkinoinnissa

15.11.2016 0:00

Graafinen suunnittelu on tullut yhä näkyvämmäksi osaksi koko kulttuurista viestintää. Suunnittelun läsnäolo ja merkitys tiedostetaan entistä paremmin myös sosiaalisessa markkinoinnissa, jota PROMEQ-hanke toteuttaa. Professori Riitta Brusila Lapin yliopistosta esitteli graafisen suunnittelun koulutusohjelmassa tehtävää tutkimusta Design Thinkers 2016 -konferenssin akateemisessa Education vs. Learning -osuudessa. Konferenssi pidettiin Torontossa marraskuun alussa, ja sen järjesti Kanadan rekisteröityneiden graafisten suunnittelijoiden järjestö RGD.

Yhtenä teemana Brusilan esityksessä oli sosiaalisen markkinoinnin räätälöinti graafisen suunnittelun keinoin hyvinvoinnin edistämisessä. Markkinoinnin artefakteina on aiemmin käytetty paljon julisteita, mutta nyt markkinointi on levinnyt vahvasti verkkoympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Staattisesta esitystavasta on siirrytty dynaamiseen ja interaktiivisen tapaan, ja esittämisen muotoina suositaan esimerkiksi videoita.


Professori Riitta Brusila johtaa PROMEQ-hankkeessa vuorovaikutuksen osahanketta.



Lisätiedot:
riitta.brusila(at)ulapland.fi



Assosiation of Registered Graphic Designers

Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK