Uutiset
Mari_Johannes_yhteiskuva_690px.jpg
Mikä on sosiaalisen markkinoinnin rooli hyvinvointi- ja terveyserojen kaventamisessa? Marja Heikkilä ja Johannes Parkkonen vaihtavat näkemyksiään.

Yhteiskunnalliset neuvonantajat kuulemassa tutkimusasetelmia

16.12.2016 0:00

Yhteiskunnallinen neuvonantajaryhmä kokoontui ensimmäisen kerran 14.12. kuulemaan interventioiden alustavia tuloksia ja osahankkeiden tutkimusasetelmia. Asiantuntijat antoivat evästystä siihen, kuinka tuloksista saataisiin mahdollisimman vaikuttavia ja yhteiskunnallisesti hyödynnettäviä. Puheenjohtajaksi valittiin ylijohtaja Raimo Ikonen Sosiaali- ja terveysministeriöstä (STM) ja varalle johtaja Marja Heikkilä Keski-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksesta (KOSKE).

Marja Heikkilä korosti yhteissuunnittelun tärkeyttä. Suomen Mielenterveysseuran projektikoordinaattori Johannes Parkkonen kiinnitti huomion siihen, että ongelmallisestakin käyttäytymisestä koetaan olevan hyötyä. Sosiaalisessa markkinoinnissa kartoitetaan hidasteet ja esteet halutun käyttäytymisen tiellä ja pohditaan, mikä motivoi muutokseen. Tämä on kuin vaihtokauppaa hyötyjen kesken.
Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää evästeistä. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK